Woensdag 30 april ⛅️ 16 gr.

30 april 2014 - Binic, Frankrijk

Vandaag naar Plouha geweest naar Plage Bonaparte. Dit strand heeft een essentiële rol gespeeld tijdens de Tweede Wereldoorlog. Deze baai heeft in Frankrijk de status gekregen van zeer belangrijke plek in het kader van het verzet. Tijdens 8 verschillende acties uitgevoerd tussen januari en augustus 1944 zijn 134 vliegers en Engelse, Canadese en Amerikaanse overheidsfunctionarissen vanaf dit strand in het geheim met de boot naar Engeland geëvacueerd.

Hierna zijn we naar Pointe L'Arcouest in de buurt van Paimpol naar de ferry's geweest die naar Ile de Bréhat varen. De vaart duurt 10 minuten. Het is een bloemeneiland. Door de Golfstroom heeft het een microklimaat en vriest het er bijna niet.

Ons kabeltje van de Tom Tom voor in de auto is kapot dus op zoek naar een nieuwe helaas nog niet gevonden. Morgen op onze nieuwe stek nog maar eens proberen.

1. Aaf en Bert:
    30 april 2014
    Hoi, het gaat wel goed met jullie he, alleen het weer werkt niet zo mee. De stranden waar de geallieerde soldaten geland zijn, zijn heel indrukwekkend vind ik zelf ook. Vooral als je er bent rond begin juni met al de herdenkingen. Wij zaten vandaag in het zonnetje, heerlijk we zijn al zo verwend. Liefs Aaf
  2. Dennis:
    30 april 2014
    Ah, stekkertje even los halen en draadjes doorsolderen
  3. Gerda:
    30 april 2014
    We hebben geen soldeerbout bij ons, het dopje van de stekker is kapot.
  4. Gerda:
    30 april 2014
    Hoi Aaf, het weer werkt niet zo mee maar we vermaken ons prima. En we blijven hopen dat het beter wordt. We zijn nu toch bezig om dingen te bekijken daarvoor moet het ook niet te warm zijn. Groetjes en liefs van ons. Gerda
  5. Ria roozendaal:
    1 mei 2014
    Toch erg mooi omdat allemaal te kunnen zien ,rot dat het kabeltje van de Tom Tom stuk is ,kun je haast niet zonder he/ .Hier is het nu weer koud ,de winterjas kan wel weer aan.Groetjes van ons .
  6. Gerda:
    1 mei 2014
    Ria, we hebben echt al mooie dingen gezien. Het is alleen jammer dat het weer wat tegen zit maar we houden de moed erin. Groetjes van ons.