Zaterdag 26 april

26 april 2014 - Erquy, Frankrijk

Gisteravond vette harde storm, we hebben om elf uur gisteravond de luifel binnengehaald zo hard woei het. We lagen goed en wel en toen begon het te plenzen. Om 2 uur weer wakker stond er iets te bonken tegen de caravan dat bleek het krukje te zijn. Dus al met al waren we niet zo vroeg wakker vanmorgen. We zouden naar de markt in Erquy maar het regende dat maar niet gedaan. De stokken van de luifel en de rest opgeruimd dat hadden we zo in de auto gegooid. Na de lunch zijn we naar Val André geweest. Port Dahouët vanaf deze kade voeren zeelieden al in 1509 naar Newfoundland. Hier ook La Muette de vuurtoren dateert van 1886 en is geïnstalleerd na een brand op de rots. De Notre Dame la Garde staat daar ter ere van de vele slachtoffers van de kabeljauwvisserij in de zeeën van IJsland. Vanwege het zeezout is het ingestort in 1964 en werd in 1966 vervangen door een granieten werk. We hielden het gelukkig droog weer op de camping kregen we weer regen en hagelbuien. Morgen toch maar vertrekken en het binnenland wat in. We gaan naar Lantic.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl