Artemare

8 juni 2015 - Artemare, Frankrijk

Na een week van flinke warmte tussen de 33 en 37 gr. waarin we ook niet veel hebben uitgevonden, afkoelen in het zwembad en rustig blijven is het vandaag een bewolkte dag en wat minder warm. Vanmorgen vroeg op pad om naar de 2e etappe van de Dauphiné Liberé te gaan. Hier ongeveer 15 km vandaan. Leuke plek gevonden bij de gendarmkes die stonden met hun busje voor ons. Wat een veilig gevoel!!!!!!!. De weg was af gesloten wat door de Fransen niet gewaardeerd werd er werden hevige discussies gevoerd met de gendarmes maar die waren onvermurwbaar. Er werd zelfs een ploegleiders wagen van Astana teruggestuurd omdat die niet op het parcours zat. Klein staaltje arrogantie van de gendarmes. Na een uurtje wachten kwamen de eerste koplopers door. Hierna de voorraad weer aangevuld en naar de camping. Dit was een klein voorproefje voor straks met de Tour de France. Hierna heb ik nog 5 km gewandeld naar La Vierge du Fierloz. Mooi uitzicht op Artemare. Al met al weer een leuke dag. Hebben het prima naar de zin hier en zijn nog niet uitgekeken.